Echt iets bijzonders
De aandrijving is dus top, de luxe past bijna niet in het interieur en het ontwerp is onderscheidend. Allemaal ingrediënten voor een totaalpakket dat niet misstaat in het premium segment. Het brengt wel een premium prijskaartje met zich mee. De DS 4 staat vanaf 37.490 euro in de prijslijsten en daarvoor krijg je de 130 pk sterke benzinemotor met drie cilinders én altijd een automaat. Je kunt ook voor een 180 pk sterke 1.6 kiezen, maar die scheelt niet veel ten opzichte van de 225 pk sterke E-Tense. De testauto is een als Rivoli uitgevoerde E-Tense en kost minstens 49.990 euro. De speciale lak, 20 inch wielen en opties als het lederen interieur en nachtzichtassistent doen de prijs oplopen tot bijna 60 mille. Voor dat geld rijd je bijvoorbeeld ook een Mercedes A 250 e, om maar eens een premium concurrent te noemen. Maar we durven wel te stellen dat de DS luxe-opties biedt die je bij veel directe (Duitse) concurrenten niet eens kunt krijgen. Bovendien is er geen enkel model zo excentriek als deze Fransoos.
Je rijdt dus echt iets bijzonders voor dat geld, terwijl de auto nergens echt steken laat vallen. In een segment waar naamsbekendheid en 'wat zullen de buren er wel niet van zeggen' nog steeds erg belangrijk zijn, zal het hoe dan ook moeilijk worden voor de relatief onbekende DS 4. Maar diegenen die zich niet laten weerhouden, kunnen we alleen maar toejuichen.
- Luxe (standaard)opties
- Stil en zeer comfortabel
- Ook in de praktijk zuinig
- Stevig geprijsd
- Niet ruim