Passende aandrijving
Vanaf de introductie is de DS 4 leverbaar met benzinemotoren en een hybride-aandrijflijn. Wij rijden de 225 pk sterke plug-in hybride en dat is een versie die heel goed past bij de auto. Zeker als je volledig elektrisch rijdt, wat ons in de praktijk voor zo'n 40 kilometer lukt. De auto is van zichzelf al heel stil, maar in EV-modus zoeft de auto echt over het wegdek. Het blijft voortreffelijk stil aan boord van de DS, terwijl het onderstel geraffineerd oneffenheden wegfiltert. Een camera monitort het wegdek en stelt daar de demping op in, zodat de auto al voorbereid wordt op richels en hobbels.
Waar we de DS 3 te stoterig vinden, maakt de DS 4 de verwachtingen meer dan waar. Door de krachtige aandrijving weet de auto soepel met het verkeer mee te bewegen en zelfs ronduit snel over te komen. In bochten is de auto minder op zijn plek, doordat de besturing niet zo gevoelig is. Op lange afstanden heeft dat als voordeel dat je weinig hoeft te corrigeren en moeiteloos de kilometers onder je door glijden.