Driver Sport Pack
In de standaarduitrusting van de 308 GT is het Driver Sport Pack opgenomen. Met een druk op de knop wordt de sportmodus geactiveerd waardoor de gasrespons net wat vlotter wordt. Een ander onderdeel van het pakket is de versterking van het motorgeluid via de speakers. En dat had Peugeot beter niet kunnen doen, of zoals bij bijvoorbeeld de Mégane GT het geval is; de keuze aan de berijder laten. Zodra je de sportknop indrukt klinkt het geluid van een hoogtoerige benzinemotor door de speakers, waardoor je echt het idee krijgt dat je jezelf voor de gek aan het houden bent. Natuurlijk voegt het iets toe aan de beleving bij het accelereren, maar het klinkt zo onnatuurlijk dat je je er al snel aan gaat ergeren.
Verder biedt het gratis pakket wel leuke aanvullingen met onder andere de turbodrukmeter en de g-krachtenmeter tussen de tellers.
Hoewel de Peugeot er niet direct uitspringt qua prestaties, is de algemene indruk erg goed. De auto schept vertrouwen door het goede onderstel en door het gemak waarmee alles gaat. Of het nu op bochtige wegen aan de Franse kust is, of in drukke steden met chaotische verkeer; met de 308 voel je je er thuis en doordat je altijd een beroep op het meer dan gemiddelde vermogen kunt doen, houdt geen enkele verharde omgeving je tegen.
Volvo V40 T3 Nordic+
Nissan LEAF 40 kWh Tekna
Volkswagen e-Golf
Lexus CT 200h Luxury Line
Opel Astra 1.6 CDTi Innovation
Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm TCT Super
Toyota Prius 1.8 Hybrid Executive Automaat
BMW 1 Serie 116d EfficientDynamics Edition Executive
Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium
Renault Mégane Energy TCe 205 EDC GT
2021 - Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business
2018 - Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8 Allure
2017 - Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 S&S GT Line
2015 - Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270
2014 - Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive
2014 - Peugeot 308 1.6 e-HDi Active
2013 - Peugeot 308 1.6 THP 125 Première
2011 - Peugeot 308 1.6 eHDi Active
2010 - Peugeot 308 GTI
2009 - Peugeot 308 CC 1.6 THP Féline