Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDi 180

- 17 oktober 2016

Franse verwennerij

Als zakelijke rijder had je het met de Peugeot 308 toch maar goed voor elkaar. Met een prettige 120 pk dieselmotor, een lage fiscale waarde en slechts veertien procent bijtelling was je de koning te rijk. Maar daar moest je wel wat offers voor maken, want qua samenstelling van de auto had je niet veel keuze; zaken als full-led koplampen en keyless entry gingen aan leaserijdend Nederland voorbij.
Van die beperkingen zijn we inmiddels verlost en zeker vanaf 2017 is de verwachting dat de zakelijke rijder weer echt op het gevoel af gaat en geen genoegen neemt met iets minder rijplezier of comfort om een paar euro's per maand te besparen. Dit biedt perspectief voor auto's met dikkere motoren, zoals de 308 GT voorzien van een dieselmotor. Met 180 pk is het de dikste dieseluitvoering die je kunt kiezen en hij is standaard al behoorlijk uitgebreid uitgerust. Wij namen de auto mee op een road trip naar zijn thuisland, om te ontdekken in hoeverre de GT zijn naam waarmaakt.

180 pk
400 Nm
220 km/h
8,4 s
7,2 (4) l/100km
105 g/km
E
22%
€ 36.010
€ 38.300
€ 702 / maand
€ 324 - € 346 / kwartaal
  • Volvo V40 T3 Nordic+

  • Nissan LEAF 40 kWh Tekna

  • Volkswagen e-Golf

  • Lexus CT 200h Luxury Line

  • Opel Astra 1.6 CDTi Innovation

  • Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm TCT Super

  • Toyota Prius 1.8 Hybrid Executive Automaat

  • BMW 1 Serie 116d EfficientDynamics Edition Executive

  • Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium

  • Renault Mégane Energy TCe 205 EDC GT

  • 2021 - Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business

  • 2018 - Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8 Allure

  • 2017 - Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 S&S GT Line

  • 2015 - Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270

  • 2014 - Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive

  • 2014 - Peugeot 308 1.6 e-HDi Active

  • 2013 - Peugeot 308 1.6 THP 125 Première

  • 2011 - Peugeot 308 1.6 eHDi Active

  • 2010 - Peugeot 308 GTI

  • 2009 - Peugeot 308 CC 1.6 THP Féline