Volkswagen Golf GTD DSG

Jan Westerhof - 25 maart 2010

Sportflair

Daarbij heeft de GTD het privilége om met het onderstel van de GTI uitgerust te zijn. Dat betekent dat de GTD een lichtvoetig en communicatief bochtgedrag heeft en dat hij neutraal en zeer stabiel blijft. Slechts als je erom vraagt, raakt de GTD door het gas te liften licht overstuurd: een fijn sportief gevoel dat perfect door het ESP wordt gecontroleerd. Het stuurgevoel van de GTD is precies en ruim voldoende gevoelig, maar wordt lichtelijk beïnvloed door de relatief zware dieselmotor die op de vooras drukt. Onze testauto was - zoals gezegd - tevens voorzien van het adaptieve onderstel, maar daardoor worden de instellingen ‘sport’ en ‘comfort’ middels een adaptieve demping slechts geaccentueerd. Het interieur van de GTD sluit met zijn heerlijk omsluitende sportstoelen met traditioneel ruitjespatroon, zijn afgeplatte sportstuur met ‘GTD’-logo en de aluminium pedalen perfect op de sportieve flair aan.

170 pk
350 Nm
220 km/h
8,1 s
6,7 (5.6) l/100km
147 g/km
G
22%
€ 33.185
€ 38.372
€ 703 / maand
€ 324 - € 346 / kwartaal
  • Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF

  • Mazda 3 MPS

  • Lancia Delta 1.8 Di TurboJet Oro

  • Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

  • MINI Countryman Cooper D Chili

  • Volvo V40 D2 Summum

  • Seat Leon Cupra R

  • Citroën DS4 1.6 THP 200 Sport Chic

  • Mercedes-Benz A-Klasse 180 CDI BlueEFFICIENCY Style

  • 2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

  • 2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

  • 2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

  • 2015 - Volkswagen Golf GTE

  • 2014 - Volkswagen e-Golf

  • 2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

  • 2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

  • 2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline