Geen koopje
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: de Golf GTD is fors geprijsd. Voor een GTD vraagt Volkswagen ruim 1.000 euro meer dan voor een GTI. Met DSG, adaptief onderstel en een ingebouwd navigatiesysteem - niet de diefstalgevoelige en kostbare RNS 510 - kost onze testauto zelfs een ruime 38 mille. Concurrenten als een Mazda 3 met een 185 pk en 400 Nm sterke CiTD of een Seat Leon FR TDI met evenals de Golf GTD 170 pk en 350 Nm zijn voordeliger en voor de 38 mille van ‘onze’ Golf komt er zelfs een leuke BMW 120d in zicht. Is de GTD zijn geld echter waard? Het antwoord daarop is een volmondig ‘ja’!
2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business
2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style
2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline
2015 - Volkswagen Golf GTE
2014 - Volkswagen e-Golf
2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline
2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance
2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline