Volkswagen Golf GTD DSG

Jan Westerhof - 25 maart 2010

Geen koopje

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: de Golf GTD is fors geprijsd. Voor een GTD vraagt Volkswagen ruim 1.000 euro meer dan voor een GTI. Met DSG, adaptief onderstel en een ingebouwd navigatiesysteem - niet de diefstalgevoelige en kostbare RNS 510 - kost onze testauto zelfs een ruime 38 mille. Concurrenten als een Mazda 3 met een 185 pk en 400 Nm sterke CiTD of een Seat Leon FR TDI met evenals de Golf GTD 170 pk en 350 Nm zijn voordeliger en voor de 38 mille van ‘onze’ Golf komt er zelfs een leuke BMW 120d in zicht. Is de GTD zijn geld echter waard? Het antwoord daarop is een volmondig ‘ja’!

170 pk
350 Nm
220 km/h
8,1 s
6,7 (5.6) l/100km
147 g/km
G
22%
€ 33.185
€ 38.372
€ 703 / maand
€ 324 - € 346 / kwartaal
  • Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF

  • Mazda 3 MPS

  • Lancia Delta 1.8 Di TurboJet Oro

  • Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

  • MINI Countryman Cooper D Chili

  • Volvo V40 D2 Summum

  • Seat Leon Cupra R

  • Citroën DS4 1.6 THP 200 Sport Chic

  • Mercedes-Benz A-Klasse 180 CDI BlueEFFICIENCY Style

  • 2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

  • 2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

  • 2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

  • 2015 - Volkswagen Golf GTE

  • 2014 - Volkswagen e-Golf

  • 2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

  • 2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

  • 2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline