Soundtuning
De Golf GTD is namelijk een geraffineerd totaalpakket waar slechts weinig auto’s tegenop kunnen. De GTD profiteert natuurlijk van de standaardkwaliteiten die iedere Golf kenmerkt: een hoogwaardig interieur met dito materialen en afwerking, een passend ruimteaanbod voor vier volwassenen en veel stilte- en rijcomfort. De GTD voegt daar echter een velerlei aan capaciteiten aan toe. Met name de gecultiveerd draaiende en elastische 170 pk-versie van de tweeliter common-rail TDI maakt veel indruk, vooral in combinatie met de perfect afgestemde en snel schakelende zestraps DSG. Een hoogmoderne aandrijflijn die de GTD tot hoge prestaties brengt en die slechts vanuit stilstand een klein turbogat moet overwinnen, als ondertussen de 1.5 bar turbodruk wordt opgebouwd. Daarna gaat de GTD er resoluut en machtig vandoor. Bliksemsnel wisselt de DSG tussen de versnellingen en trekt er tot voorbij de 4.500 tpm stevig aan. Daarbij treedt de normaal vrijwel onhoorbare TDI merkbaar op de voorgrond, maar Volkswagen heeft dusdanig aan soundtuning gedaan, dat het niet vervelend dieselachtig klinkt. Tot tegen de 200 km/h gaat de TDI er nog driftig vandoor, om er pas bij ruim 230 op de teller mee op te houden.
2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business
2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style
2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline
2015 - Volkswagen Golf GTE
2014 - Volkswagen e-Golf
2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline
2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance
2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline