Geen Avantime-deuren
Een auto zoals deze Coupé-Cabriolet koop je vooral om er open mee te rijden. Wanneer dit niet kan zit je in de meeste gevallen in een donker interieur dat zich niet weet te onderscheiden van overige familiebroeders. Het glazen klapdak van de Mégane zorgt echter ook tijdens donkere dagen voor veel daglicht in het mooi afgewerkte interieur. Instappen gaat door de lange conventionele deuren lastiger dan bij de revolutionaire Renault Avantime, die van een bijzonder deurmechanisme was voorzien. Voor de individuele ambiance zorgen de sportief gesneden lederen zetels. Die zien er niet alleen mooi uit, maar zitten ook heerlijk comfortabel. Een puntje van kritiek is de instelbaarheid. Met name de bestuurderstoel kan niet voldoende ver omlaag, een typisch Renault kwaaltje. Typisch Frans is ook de sfeer die het interieur met zijn speelsheid ademt. Dat begint al met de rechthoekige sleutelkaart en eindigt bij de digitale tellers. Deze eigenzinnigheid kenmerkt Renault en openbaart een volgend veel voorkomend manco, namelijk de afleesbaarheid van het instrumentarium. Met name het brandstofniveau is aan de hand van de digitale blokjes lastig te peilen en de boordcomputer toont de actieradius met stappen van vijftig kilometer. Zo kan het dus gebeuren dat je op de Route du Soleil opeens met een bijna lege tank komt te staan. Maar dat hoort net zo bij de beleving van Renault als de obligatoire Julien Clerc CD in de Carminat installatie. Deze maakt gebruik van het kaartmateriaal van TomTom waarop je wel met een gerust hart op kunt vertrouwen.
2022 - Renault Megane E-Tech EV60 Iconic
2016 - Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line
2016 - Renault Mégane Energy TCe 205 EDC GT
2014 - Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line
2012 - Renault Mégane Estate dCi 110 Bose
2010 - Renault Mégane RS
2009 - Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique
2009 - Renault Mégane Estate 2.0 dCi 160 Dynamique
2009 - Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège