Cup Chassis
Met de R26.R van de vorige generatie Mégane heeft Renault zich meer dan bewezen op het sportieve vlak, aangezien deze hardcore uitvoering de concurrentie uit de compacte middenklasse de baas was. De winst pakte hij met name in het bochtenwerk en die kennis lijkt goed te zijn overgebracht in het meer gangbare productiemodel van de nieuwe Mégane RS. Het stuurwerk gaat lekker strak, maar - nog belangrijker - gaat ook gepaard met veel gevoel. Zoals het een echte sportieveling betaamt is de koersvastheid daarbij hoog, slechts bij slecht of nat wegdek komt het moment van onderstuur wat eerder dan gehoopt. Daarbij moet wel vermeld worden dat het optionele Cup Chassis op deze RS was besteld, waardoor een mechanisch sperdifferentieel voor een verlegging van de grenzen zorgt. Een echte aanrader, al betekent het wel dat de auto nog wat stugger wordt. Voor dagelijks gebruik kan dat wellicht wat too much zijn, al heeft dat natuurlijk sterk met persoonlijke voorkeuren te maken.
2022 - Renault Megane E-Tech EV60 Iconic
2016 - Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line
2016 - Renault Mégane Energy TCe 205 EDC GT
2014 - Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line
2012 - Renault Mégane Estate dCi 110 Bose
2010 - Renault Mégane Coupé-Cabriolet TCe 130 Dynamique
2009 - Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique
2009 - Renault Mégane Estate 2.0 dCi 160 Dynamique
2009 - Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège