Renault Mégane RS

- 8 mei 2010

Cup Chassis

Met de R26.R van de vorige generatie Mégane heeft Renault zich meer dan bewezen op het sportieve vlak, aangezien deze hardcore uitvoering de concurrentie uit de compacte middenklasse de baas was. De winst pakte hij met name in het bochtenwerk en die kennis lijkt goed te zijn overgebracht in het meer gangbare productiemodel van de nieuwe Mégane RS. Het stuurwerk gaat lekker strak, maar - nog belangrijker - gaat ook gepaard met veel gevoel. Zoals het een echte sportieveling betaamt is de koersvastheid daarbij hoog, slechts bij slecht of nat wegdek komt het moment van onderstuur wat eerder dan gehoopt. Daarbij moet wel vermeld worden dat het optionele Cup Chassis op deze RS was besteld, waardoor een mechanisch sperdifferentieel voor een verlegging van de grenzen zorgt. Een echte aanrader, al betekent het wel dat de auto nog wat stugger wordt. Voor dagelijks gebruik kan dat wellicht wat too much zijn, al heeft dat natuurlijk sterk met persoonlijke voorkeuren te maken.

250 pk
340 Nm
250 km/h
6,1 s
9,3 (8.4) l/100km
195 g/km
G
22%
€ 31.390
€ 36.567
€ 670 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • BMW 1 Serie 114i Business +

  • Audi A3 1.4 TFSi Attraction Pro Line

  • Honda Civic 2.0i-VTEC Type R

  • Mazda 3 MPS 2.3 DISI

  • Volvo C30 T5 R-Design

  • Hyundai Veloster 1.6 T-GDI i-Catcher

  • Kia pro_cee'd 1.6 CRDI Super Pack

  • Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI

  • Opel Astra GTC 1.4 Turbo Sport

  • 2022 - Renault Megane E-Tech EV60 Iconic

  • 2016 - Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line

  • 2016 - Renault Mégane Energy TCe 205 EDC GT

  • 2014 - Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line

  • 2012 - Renault Mégane Estate dCi 110 Bose

  • 2010 - Renault Mégane Coupé-Cabriolet TCe 130 Dynamique

  • 2009 - Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique

  • 2009 - Renault Mégane Estate 2.0 dCi 160 Dynamique

  • 2009 - Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège