Goed, beter, best
Door de toevoeging van de 2.0 TDIe valt de A6 nu ook in de klasse met een A-label. Voor de leasemarkt een erg gunstige situatie, en direct een flinke duw in de rug bij deze facelift. Een andere opvallende speler is deze gereden 3.0 TFSI die beschikt over een heerlijke zescilinder met mechanische compressor. De souplesse van deze krachtbron is perfect gecombineerd met de automatische zesbak. Deze Audi is een ruime reiswagen die niet direct opvalt in het verkeer, zeker niet zoals deze, met een grijze carrosseriekleur. Je rijdt in de A6 met een dikke wagen, maar het imago blijft daardoor wat uit. Het kan een voordeel voor de A6 opleveren, maar ook een nadeel betekenen voor sommige (aspirant) kopers. De A6 3.0 TFSI quatro Pro Line automaat staat voor een dikke € 64.000 in de prijslijsten. Dat is een flinke smak geld, maar daar krijg je ook een flinke wagen voor. Ons testexemplaar was door de importeur met een waslijst aan opties voorzien wat de prijs flink laat stijgen. Naar onze mening té flink gezien de meerprijs van dik € 33.000 die er voor de opties betaald moet worden. Hier kan ook een nieuwe middenklasser voor aangeschaft worden!
Fotografie: Christian Wesselius
- Geweldig soepele motor
- Comfort en geluiddemping
- Binnenruimte
- Afmeting carrosserie
- Beperkte standaarduitrusting
- Dure optielijst
2019 - Audi A6 Avant 40 TDI S tronic Sport
2015 - Audi A6 2.0 TDI Ultra S Tronic S Edition
2012 - Audi S6 Avant 4.0 TFSI Pro Line Plus
2012 - Audi A6 Allroad 3.0 TDI 204 pk Pro Line Plus
2012 - Audi A6 Hybrid 2.0 TFSI Pro Line Plus
2011 - Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line +
2011 - Audi A6 3.0 TDI quattro Pro Line +
2007 - Audi A6 Allroad 3.0 TDI quattro Pro Line
2006 - Audi A6 2.4 MT Proline