Het exterieur
De GS is geen grijze muis. Ondanks het feit dat de belijning op zich niet bijzonder is, ziet de auto er heel anders uit dan zijn concurrenten. Van voren is de auto vrij agressief ogend. De ‘dubbele’ koplampen zijn erg fraai naast de imponerende grill. De auto ziet er over het algemeen aërodynamisch uit. Dat de vormgeving van de auto aerodynamisch inderdaad gunstig is, blijkt uit zijn lage Cw-waarde.
De carrosserie heeft een lage en uitgestrekte vorm. De wielbasis is lang wat uiteraard de binnenruimte ten goede komt. Doordat de wielbasis lang is, is de overhang voor en achter kort gehouden om op een totale lengte van 4 meter en 82½ centimeter te komen. De achterpartij is naar onze mening niet het sterkste punt van de wagen. De grote lichtunits geven het geheel echter wel een aparte uitstraling, helemaal in combinatie met de enkele uitlaatpijpen aan beide kanten van de auto. Over het exterieur kan geconcludeerd worden dat het toch een vrij uitzonderlijke verschijning is. Tijdens de testrit bleek dat de auto niet bij iedereen onopgemerkt bleef. Regelmatig keken mensen de auto na. Dit kan mede veroorzaakt worden door de donkerblauwe kleur (Navy Blue), die de auto erg goed staat. Deze kleur zorgt, in combinatie met de 18”lichtmetalen velgen (die overigens standaard zijn op de GS450h), voor een chique maar toch zeker ook een sportieve verschijning.
De Lexus GS450h maakt met kleine details aan het koetswerk duidelijk dat hij een bijzondere auto is. Het betreft hier details als de kleine achterspoiler op de kofferklep, de ‘h’ achter de typeaanduiding op de achterklep en de aanduiding ‘hybride’ op de dorpellijsten.
Jaguar XF 2.7D Premium Luxury
Honda Legend 3.5 V6
Mercedes-Benz CLS 280 Prestige Plus
Mercedes-Benz E-Klasse E250 CDI Avantgarde
Citroën C6 2.7 V6 HDiF Exclusive
BMW 5 Serie 525i High Executive
Cadillac CTS 3.6 V6 Sport Luxury
Audi A6 3.0 TFSI quattro Pro Line
Lancia Thesis 3.2 V6 24v Emblema
Peugeot 607 2.7-24v V6 HDiF Executive