Lexus GS 450h Executive

Michel van Breugel - 28 augustus 2006

Intro

Lexus, de hogere divisie van moederbedrijf Toyota, heeft een naam hoog te houden in het hogere segment. Lexus is ervan overtuigd dat hybridenvoertuigen dé toekomst zijn. Het begon natuurlijk allemaal bij Toyota toen dit met met veel bombarie de tweede generatie Prius presenteerde. Het concept bleek zo aan te slaan dat er genoeg reden voor was om dit verhaal door te zetten. Bij Lexus werd deze techniek voor het eerst in de RX 400h, nota bene een SUV, toegepast. Deze stap leek bepaald niet verkeerd uit te vallen waarna Lexus met een concept-hybride kwam op basis van de GS-serie. De GS450h staat inmiddels alweer sinds mei 2006 bij de dealer als eerste auto ter wereld die een, achterwiel aangedreven, V6 combineert met een elektromotor. Dit is de eerste hybride in het E-segment, de klasse van de grote sedans, én dit is de sterkste Lexus ooit in serie gebouwd. Rijtesten.nl kreeg de kans om met deze auto te rijden.

340 pk
368 Nm
250 km/h
5,9 s
onb (8.8) l/100km
186 g/km
F
22%
€ 58.520
€ 84.100
€ 1.542 / maand
€ 286 - € 327 / kwartaal
  • Jaguar XF 2.7D Premium Luxury

  • Honda Legend 3.5 V6

  • Mercedes-Benz CLS 280 Prestige Plus

  • Mercedes-Benz E-Klasse E250 CDI Avantgarde

  • Citroën C6 2.7 V6 HDiF Exclusive

  • BMW 5 Serie 525i High Executive

  • Cadillac CTS 3.6 V6 Sport Luxury

  • Audi A6 3.0 TFSI quattro Pro Line

  • Lancia Thesis 3.2 V6 24v Emblema

  • Peugeot 607 2.7-24v V6 HDiF Executive

  • 2014 - Lexus GS 300h Luxury Line

  • 2012 - Lexus GS 450h F Sport Line

  • 2010 - Lexus GS 450h Executive