Zakelijk interessant
Als BMW zich gaat bemoeien met de ontwikkeling van een motor, zit het meestal wel goed. Dat is bij de Cooper D niet anders. Als we met de auto op pad gaan, valt direct op dat de motor zich keurig op de achtergrond houdt. Ondanks de stille loop beginnen de 112 paarden onder de kap al bij lage toeren gretig te trappelen. Trap je de Cooper D vervolgens op z'n staart, dan begint het motorgeluid hoger in de toeren wat rauw te worden. Doordat het koppel van 270 Nm echter al vanaf 1.750 rpm beschikbaar is, hoef je de MINI niet zonodig in de toeren te jagen om lekker vooruit te komen. Je kunt de fijne zesbak al vroeg door zijn verzetten loodsen, waardoor de Cooper D iedere 100 kilometer slechts 3,8 liter brandstof nodig zou hebben. Hoewel dat verbruik tijdens onze testperiode beduidend hoger uitviel op een nog altijd acceptabele 6 liter, hoeft over de Cooper D slechts 20% te worden bijgeteld. Dat maakt de Cooper D ook voor de zakelijke rijder tot een interessante optie.

Audi A1 1.4 TFSI Ambition Pro Line

Opel Corsa OPC Nürburgring Edition

Citroën DS3 Racing

Mercedes-Benz A-Klasse Coupé A150 Avantgarde

Abarth Grande Punto 1.4 16v T-Jet EsseEsse

Renault Clio RS 2.0 16V

Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG

Abarth Punto Evo 1.4 T-Jet 16v EsseEsse

Peugeot 208 GTi 1.6 THP

2020 - Mini Electric 32,6 kWh Charged

2018 - MINI Cooper S 5-deurs

2015 - MINI Cooper 5-deurs

2014 - MINI Cooper S Chili

2010 - MINI John Cooper Works World Championship 50

2009 - MINI Cabrio Cooper Chili

2006 - MINI Cooper 1.6 16v Chili

2006 - MINI Cooper Cabriolet 1.6 16v Chili

2006 - MINI Cooper 1.6 16v Chili


