BMW 5 Serie 525i High Executive

- 14 mei 2007

Slot

De facelift heeft maar weinig veranderd aan de 5 Serie en dat was ook eigenlijk niet nodig. De grootste vooruitgang van de facelift is dat de motoren een stuk krachtiger én zuiniger zijn geworden, dat is gewoon erg prettig. Verder is het fijn dat de auto er nog steeds fraai uitziet en bovendien erg sportief rijdt. Het is jammer dat het interieur niet wat warmer is geworden, al is er in de juiste kleurstelling prima mee te leven. De vele opties kunnen soms handig van pas komen, al maken ze de auto wel erg duur. De 525i is verkrijgbaar vanaf iets meer dan €54.000, aan het onderwerp van deze rijtest hangt echter een prijskaartje van bijna een ton, maar die heeft dan ook zo ongeveer alle opties die er te krijgen zijn.

Het is heel simpel: de 5 Serie was gewoon een goede auto die nu nog iets beter is geworden. Is hij ook beter dan zijn concurrenten? Dat is een lastige vraag. Hij is ánders. Het is de enige auto in de hoge middenklasse die zoveel sportiviteit biedt en die er bovendien erg strak uitziet, veel minder klassiek dan de E-klasse en de A6. Maar is hij daarom beter? Nee, dat niet. In deze klasse liggen de karakters van de verschillende auto’s zo ver uit elkaar dat ze amper met elkaar te vergelijken zijn. Feit is wel dat iemand die op zoek is naar een sportieve auto uit de hoge middenklasse niet om deze auto heen kan.

  • Strakke vormgeving
  • Sportieve wegligging en besturing
  • Prettige motor met gunstig verbruik
  • Interieur is een beetje afstandelijk
  • Oncomfortabel door platte banden
  • Vele opties maken de auto erg duur
218 pk
270 Nm
246 km/h
7,7 s

Error loading images. One or more images were not found.