Slot
Ook de Clio III is terecht een succesvol model voor de grootste franse autofabrikant. Renault heeft gezorgd voor een zeer volwassen en comfortabel rijgedrag, waarbij een vleugje sportiviteit niet uit het oog is verloren. Ook het goede aanbod aan interieurruimte en de zeer prettige dieselmotor zijn uitermate positieve punten van de auto. Minder prettig zijn het overheersende motorgeluid bij hogere snelheden, de beperkte multifunctionaliteit en de sterke stuurbekrachtiging bij lage snelheden.
De geteste uitvoering, de Clio 1,5 dCi 85 Dynamique vijfdeurs, is er vanaf € 21.495,-. Geplaatst tegenover de directe concurrentie wijkt de prijsvoering nauwelijks af, alsmede de uitrustingsniveaus. De vijf deuren vergen een extra investering van € 600,-. De extra functionaliteit die dit biedt valt wat tegen, echter bij veelvuldig gebruik kan de koper hier eigenlijk niet omheen. De instap en toegang tot de achterbank is vele malen eenvoudiger. Om andere redenen hoeven kopers niet te twijfelen, het ex- en interieur zijn krek eender. De compacte klasse heeft ook in de Clio als dieseluitvoering een hoofdrolspeler.
- Soepele en zuinige dieselmotor
- Volwassen en comfortabel rijgedrag
- Interieurruimte
- Beperkte functionaliteit
- Motorgeluid bij hogere snelheden
- Sterke stuurbekrachtiging bij lage snelheden
Error loading images. One or more images were not found.