Premium voor minder
Ten opzichte van de eerder geteste Passat is er in het interieur weinig veranderd. Toch lijkt het geheel net wat luxer dan voorheen. Opties als het 'Active Info Display' - het digitale scherm met de tellers - en het 20,3 centimeter grote touchscreen maken de auto net wat meer 'premium' dan de standaarduitvoering. Daarbij ligt de afwerking van het interieur op een niveau dat dicht bij dat van een klasse hoger komt. Helaas is de rand waar je je rechter knie legt, gemaakt van een hard plastic. Net als alle andere uitvoeringen, is de Passat GTE een erg ruime auto. Voorin hebben zowel de bestuurder als de bijrijder ruim voldoende ruimte voor lijf en leden. Achterin zit je prettig, ook als degene vóór je meer dan 1,90 meter lang is. Geheel achterin is plek voor bijna 500 liter bagage. Onder de bagageruimte is normaliter plek voor wat klein grut, maar in dit geval is deze ruimte gebruikt voor de accu's en de laadkabels. Het openen van de achterklep gaat geheel automatisch. Dit kan zowel geactiveerd worden met de sleutel, het indrukken van het logo op de achterklep, als met de knop die verborgen zit in het linker portier. Het interieur maakt - door de fraaie uitvoering van de vele opties - de auto aantrekkelijk voor kopers van het hogere segment. Positionering van de auto is op basis van zijn binnenruimte, luxe en bouwkwaliteit überhaupt moeilijk. Een Passat is een D-segmenter, maar hij komt dicht in de buurt van bijvoorbeeld een A6. Het woord 'premium' komt steeds in je op als je auto gaat beoordelen op zijn waarden.
Error loading images. One or more images were not found.