Complimenten!
Dat de Insignia al vijf jaar meeloopt, zou je op het eerste gezicht niet zeggen. In 2008 was het design verfrissend, maar ook nu is hij nog steeds een fraaie verschijning. Toch vond men het nodig hem grondiger aan te pakken dan dat je op eerste gezicht zou zeggen. Zet een Insignia van de eerste generatie ernaast en direct vallen enkele zaken op. Aan de voorzijde is dit de subtiel, doch grondig aangepakte neus. Met een bredere grille, nieuwe bumpers en opnieuw gestileerde koplampen heeft hij het nieuwe familiegezicht - zoals we eerder zagen op de Cascada. De achterzijde van de cabriolet lijkt ook model te hebben gestaan voor de kont van de Insignia. Grote donkere achterlichten, verbonden door een strook glimmend metaal zorgen voor een nog dikker lijkende achterkant. Gebleven is de enorme achterklep die - buiten de achterbumper - de gehele achterzijde beslaat.
De designafdeling heeft de zijkant van de auto ongemoeid gelaten. Zijn typische vouw in het voorportier - welke het begin vormt van een lijn over de gehele zijde en doorloopt tot de achterbumper - geeft de auto een herkenbare vorm voor zowel het merk als het model. 'Onze' auto was voorzien van een wat saaie grijze kleur, maar dankzij het 18 inch lichtmetaal - een maat groter kán, maar hoeft voor het uiterlijk zeker niet, de eerder genoemde donkere achterlichtunits en de uiterlijke aanpassingen aan de voorzijde is de Insignia een nog fraaiere verschijning dan dat hij al was.