Het nadeel van grote velgen
Audi heeft de Allroad - vooral door de luchtvering - als een comfortabele auto in de markt gezet en om maar direct met de deur in huis te vallen: dat is ten dele gelukt. Op lange stukken snelweg met een enkele kuil of andere oneffenheid zoeft de auto als een vliegend tapijt over de weg, maar bevat de ondergrond kort achter elkaar opvolgende oneffenheden dan is de Allroad zelfs in de comfortstand niet echt comfortabel. Dit weggedrag kan voornamelijk toegeschreven worden aan de 20-duims grote - en meer dan drie mille extra kostende - lichtmetalen velgen. Op de standaard twee inches kleinere velgen belooft de importeur een meer uitgesproken comfortabel weggedrag.
Hoewel de grote velgen met zijn platte banden een nadelig effect hebben het comfort, profiteren het gevoel in het stuurwiel en het sportieve rijgedrag hier wel van. Audi's stonden nooit bekend om hun gevoelige en directe besturing, maar met de stuurinstelling op 'dynamic' rondt de Allroad bochten met veel gevoel in het stuurwiel en met een directheid die je eerder zou verwachten in auto's als de 5 Serie. Al weegt de auto meer dan 1.900 kilo, dit merk je tijdens het rijden nooit. Overhellen is de auto vreemd en ook bij het remmen vertraagt hij gestaag en zonder problemen.
2019 - Audi A6 Avant 40 TDI S tronic Sport
2015 - Audi A6 2.0 TDI Ultra S Tronic S Edition
2012 - Audi S6 Avant 4.0 TFSI Pro Line Plus
2012 - Audi A6 Hybrid 2.0 TFSI Pro Line Plus
2011 - Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line +
2011 - Audi A6 3.0 TDI quattro Pro Line +
2009 - Audi A6 3.0 TFSI quattro Pro Line
2007 - Audi A6 Allroad 3.0 TDI quattro Pro Line
2006 - Audi A6 2.4 MT Proline