Seat Leon Cupra R

Pawel Piotrowski - 18 juni 2010

Sportief en deels achterhaald

Achter het stuur van de Cupra R waan je je net Tom Coronel door alle sportieve details zoals het afgeplatte stuur en de racy pedalen. Uiteraard ontbreken de nodige R-logo’s niet en word je als bestuurder omvat door lekker zittende sportstoelen. Deze zijn goed geprofileerd en bieden meer steun dan normale zetels, maar redden het niet ten opzichte van echte Recaro’s. Het dashboard is grotendeels onveranderd gebleven en behelst sinds de facelift modernere bedieningsknoppen en telematica. Dat verhult echter de matige materialen en afwerking niet. Zeker in vergelijking met een Volkswagen Golf is het interieur van de Seat Leon dramatisch verouderd. De armsteun in de bestuurdersdeur bestaat uit knetterhard plastic en dat zorgt op den duur voor een pijnlijke linker elleboog. Een mooie goedmaker is het fraaie instrumentarium dat door de verschillende meters een tikje Italiaans aandoet. Centraal in het blikveld ligt de toerenteller die geflankeerd wordt door een multifunctioneel display waarop de snelheid ook digitaal is af te lezen.

265 pk
350 Nm
250 km/h
6,2 s
9,3 (8.1) l/100km
190 g/km
G
22%
€ 36.995
€ 39.315
€ 721 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Mercedes-Benz A-Klasse 180 CDI BlueEFFICIENCY Style

  • Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

  • Lancia Delta 1.8 Di TurboJet Oro

  • Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF

  • Volkswagen Golf GTD DSG

  • Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

  • 2021 - Seat Leon Sportstourer 1.4 TSI e-Hybrid FR

  • 2020 - Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI DSG-7 FR Launch Edition

  • 2020 - Seat Leon 1.5 eTSI FR

  • 2018 - Seat Leon Cupra R

  • 2015 - Seat Leon ST 2.0 TDI X-PERIENCE

  • 2015 - Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI Cupra 280

  • 2014 - Seat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive Business

  • 2013 - Seat Leon 1.4 TSI FR

  • 2008 - Seat Leon 1.9 TDI Ecomotive 25 Edition I

  • 2006 - Seat Leon 1.9 TDi Stylance