Sportief en deels achterhaald
Achter het stuur van de Cupra R waan je je net Tom Coronel door alle sportieve details zoals het afgeplatte stuur en de racy pedalen. Uiteraard ontbreken de nodige R-logo’s niet en word je als bestuurder omvat door lekker zittende sportstoelen. Deze zijn goed geprofileerd en bieden meer steun dan normale zetels, maar redden het niet ten opzichte van echte Recaro’s. Het dashboard is grotendeels onveranderd gebleven en behelst sinds de facelift modernere bedieningsknoppen en telematica. Dat verhult echter de matige materialen en afwerking niet. Zeker in vergelijking met een Volkswagen Golf is het interieur van de Seat Leon dramatisch verouderd. De armsteun in de bestuurdersdeur bestaat uit knetterhard plastic en dat zorgt op den duur voor een pijnlijke linker elleboog. Een mooie goedmaker is het fraaie instrumentarium dat door de verschillende meters een tikje Italiaans aandoet. Centraal in het blikveld ligt de toerenteller die geflankeerd wordt door een multifunctioneel display waarop de snelheid ook digitaal is af te lezen.
2021 - Seat Leon Sportstourer 1.4 TSI e-Hybrid FR
2020 - Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI DSG-7 FR Launch Edition
2020 - Seat Leon 1.5 eTSI FR
2018 - Seat Leon Cupra R
2015 - Seat Leon ST 2.0 TDI X-PERIENCE
2015 - Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI Cupra 280
2014 - Seat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive Business
2013 - Seat Leon 1.4 TSI FR
2008 - Seat Leon 1.9 TDI Ecomotive 25 Edition I
2006 - Seat Leon 1.9 TDi Stylance