Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8 Allure

- 9 oktober 2018

Allure is stijlvol

De 308 phase II is ons niet onbekend, want tijdens de introductie reden we de dieselversie met 130 pk al. Maar de benzineversie is minstens zo interessant en daarom proberen we deze auto graag uit voor wat langere tijd. In het oog springen de grote 18 inch wielen, waarvan je door wat optisch bedrog algauw zou zeggen dat ze nog wat maatjes groter zijn. Ze staan de auto in ieder geval erg goed, maar kosten bovenop het Allure-uitrustingsniveau bedragen een lieve 1.600 euro.

De Allure is verder een stuk rustiger vormgegeven dat de eerder gereden GT-Line. Embleempjes zijn weggelaten en het ontwerp is mooi in balans. De rechtopstaande grille staat de auto goed en het toegevoegde chroom van de Allure maakt dit eigenlijk het meest passende neusje voor de 308. De scrolling indicators zijn helemaal in op het moment en de 308 blijft daarom niet achter. Aan de achterzijde kun je bijna niet ontdekken dat je met een faceliftmodel te maken hebt, hier waren wat grondigere wijzigingen op zijn plaats geweest.

130 pk
230 Nm
207 km/h
10,2 s
7,6 (5.1) l/100km
118 g/km
B
22%
€ 23.790
€ 40.274
€ 738 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • MG 5 115 kW Luxury Long Range

  • Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

  • Seat Leon Sportstourer 1.4 TSI e-Hybrid FR

  • Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

  • Kia ProCeed 1.5 T-GDi DCT7 GT-Line

  • 2021 - Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business

  • 2017 - Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 S&S GT Line

  • 2016 - Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDi 180

  • 2015 - Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270

  • 2014 - Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive

  • 2014 - Peugeot 308 1.6 e-HDi Active

  • 2013 - Peugeot 308 1.6 THP 125 Première

  • 2011 - Peugeot 308 1.6 eHDi Active

  • 2010 - Peugeot 308 GTI

  • 2009 - Peugeot 308 CC 1.6 THP Féline