Dát is beter
De tijd dat Volvo's stationwagons hoekig - voor zoveel mogelijk praktische ruimte - waren, ligt inmiddels tijden achter ons. Ook zijn voorganger was een ruimtewonder, maar met een behoorlijk dynamisch uiterlijk. We verlangen nog wel eens terug naar het verleden van het merk, maar de markt wil juist de typische lifestyle-combi zoals we die ook bij de concurrentie al enkele jaren zien. Van de nieuwe designtaal van Volvo waren we bij de test van de S90 al onder de indruk. Ook bij de V90 zijn het de lange motorkap en de forse wielen die in het oog springen. Gezien de lengte van ruim 4,90 meter zijn grote wielen een must, maar voor het comfort zouden we opteren voor een maatje kleiner. Door de donkere lakkleur - Magic Blue Metallic - vallen de diverse verchroomde onderdelen extra op, wat het nog fraaier maakt dan bij de geteste sedan. Aan de achterzijde is gelukkig voor een minder controversieel ontwerp gekozen. Met zijn strakke lijnenspel, de aflopende daklijn en bijzondere achterlichtunits is hij echter zeker geen grijze muis en valt hij behoorlijk op in het Nederlandse verkeer. De auto wordt door het gros van de mensen als fraai bevonden, wat voor een land waarin stationwagens het per definitie beter doen dan sedans, een goed bericht is voor Volvo.