Grote verrassing
In 1991 nam VAG een groot aandeel in Skoda om de toekomst van het merk te garanderen. Modernisering bij de Tsjechen was hard nodig, gezien het bedenkelijke imago dat het had toentertijd. Toch hadden de Duitsers nooit kunnen denken dat het succes 25 jaar na dato zo groot zou zijn. Aan de top van het gamma staat sinds 2002 de Superb. De eerste generatie was niet meer dan een Chinese VW Passat met gewijzigde neus en achterlichtunits, maar vanaf 2008 staat de auto geheel op zichzelf. De auto is door zijn enorme binnenruimte en relatief lage prijs een gevaarlijke outsider in zijn segment geworden en zeker sinds de introductie van de jongste generatie is het een auto om serieus in overweging te nemen als je winkelt in het D-segment. De sedan reden we al, maar nu is de - voor de Nederlandse markt belangrijke - Combi onderwerp van een test.
Peugeot 508 SW HYbrid 225 e-EAT8 Blue Lease Allure
Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI Elegance Business R
Ford Mondeo Wagon Hybrid eCVT ST-Line
Audi A4 40 TFSI
Mercedes-Benz C-klasse Estate C 200 d AMG Line
Renault Talisman Estate Energy dCi 160 EDC Intens
Kia Optima Sportswagon GT 2.0 T-GDi AT6
Subaru Levorg 1.6 GT-S Premium
Volkswagen Passat Variant GTE 1.4 TSI PHEV Highline
Subaru Outback 2.5i Lineartronic CVT Premium EyeSight
Toyota Avensis Touring Sports 1.6 D-4D-F Lease Pro
2020 - Skoda Superb Combi 1.5 TSI Greentech Sportline Business
2015 - Skoda Superb 1.4 TSI Greentech ACT Style Businessline
2013 - Skoda Superb Combi 1.6 TDI Greenline Ambition Businessline
2011 - Skoda Superb Combi Greenline 1.6 TDI Business Line
2010 - Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG Elegance
2008 - Skoda Superb 2.0 TDI Ambition
2007 - Skoda Superb 2.0 TDI Elegance